info@debiologischetandarts.nl
058 – 216 0 216

Door onze werkwijze kijken wij naar de gehele mens. Daarbij zijn openheid en transparantie onze grootste kernwaarden.

Door onze werkwijze kijken wij naar de gehele mens. Daarbij zijn openheid en transparantie onze grootste kernwaarden.

De werkwijze van BTF

Onze praktijkmedewerker ondersteunt u bij het invullen van een uitgebreide vragenlijst. Deze is samengesteld met onze zorgpartners, en het KNMT, om uw (pijn)klachten zo goed mogelijk in kaart te brengen. De resultaten van de anamnese neemt de bio-tandarts samen met u door.

Alle behandelingen bij de BTF voldoen aan alle richtlijnen van de reguliere tandheelkunde. Door de lichaamsvriendelijke materialen, en onze holistische benadering, zorgen wij ervoor dat u de beste resultaten krijgt. Ook vinden we het belangrijk dat u zich compleet op uw gemak voelt.

Indien het noodzakelijk is zal de tandarts medicatie voorschrijven. U kunt er echter ook voor kiezen homeopathische middelen te gebruiken, die u helpen bij wondgenezing, pijnbestrijding en angstreductie. Daarbij versterken ze uw gebit en gaan ze actief ontstekingen en tandbederf tegen.

Wanneer bepaalde klachten een dieperliggende oorzaak hebben, dan kan de tandarts u eventueel doorverwijzen naar één van onze partners.

Hoe spoort de Biologische Tandarts de oorzaak van uw klacht op?

Wij zoeken, aan de hand van een uitgebreide vragenlijst, naar de oorzaak van uw pijnklacht. Een mondklacht kan uiteenlopende oorzaken hebben. Daarbij kan een klacht andere klachten veroorzaken of juist een gevolg zijn van een andere aandoening.

Overgevoelige voortanden kunnen bijvoorbeeld wijzen op een nieraandoening. Het overbelasten van het gebit kan vaak gaatjes tot gevolg hebben of het knarsen van de tanden, wat weer verbonden is aan stress.

De reguliere tandarts bestrijdt uw pijn alleen via de mond. Wij kijken, als biologische tandarts, echter verder dan dat en werken daarom samen met onze zorgpartners. Wij staan u bij tot wij kunnen vaststellen waar het probleem ligt en bekijken het lichaam als geheel.

Intake

Wanneer u zich heeft ingeschreven als nieuwe patiënt ontvangt u een uitgebreide vragenlijst bij u thuis. Middels deze vragenlijst – welke is samengesteld met onze partners en het KNMT – willen we een goed beeld krijgen van uw algehele gezondheid.

Tijdens de intake nemen we de tijd om kennis met u te maken. De anamnese wordt met u doorgenomen en wij voeren uw gegevens in. Ook worden er foto’s gemaakt van uw gebit. Wanneer u recentelijk foto’s heeft laten maken bij uw vorige tandarts, dan willen we u vragen deze van tevoren op te vragen bij de tandarts.

Hierna beoordeelt de tandarts uw gebit, en de foto’s, en bespreekt u samen uw gebitsverleden. Hoe gaat het nu en wat kunt u in de toekomst verwachten? Heeft de tandarts alle informatie verzameld en beoordeeld, dan doen we als het nodig is een behandelvoorstel. Dit behandelvoorstel proberen we tijdens de intake met u te bespreken, maar het kan ook voorkomen dat hier een vervolgconsult voor nodig is.

Om uw inschrijving compleet te maken verzoeken wij u, bij het eerste bezoek, uw identiteitsbewijs en uw zorgpas mee te nemen. De gegevens van uw vorige tandarts ontvangen wij graag voor het eerste bezoek aan de BTF. Laat uw huidige tandarts weten dat u uw behandelgegevens naar ons wilt laten sturen. Deze gegevens mogen gestuurd worden naar info@debiologischetandarts.nl.

werkwijze-intake-aanmelding-prijzen-biologische-tandarts-friesland-leeuwarden

Alle behandelingen bij de BTF voldoen aan alle richtlijnen van de reguliere tandheelkunde

Door het gebruik van lichaamsvriendelijke materialen, en onze holistische benadering, zorgen wij ervoor dat u de beste resultaten krijgt. Wij vinden het belangrijk dat u zich op uw gemak voelt. Indien noodzakelijk zal de tandarts u medicatie voorschrijven, maar u kunt er ook voor kiezen homeopathische middelen te gebruiken die helpen bij wondgenezing, pijnbestrijding en angstreductie. Ze helpen tevens het gebit te versterken en actief ontstekingen en tandbederf tegen te gaan.

Wanneer bepaalde klachten een dieperliggende oorzaak hebben, dan kan de tandarts u eventueel doorverwijzen naar één van onze partners.

Kosten intake en eerste controle
Uitgebreide medische anamnese, intake en controle:
C012            111,10
X RBW       17,28

Kosten vervolgconsult en periodiek onderzoek:
C002 / C003              23,45

Maak direct een afspraak en verbeter uw gezondheid
058  216 0 216
info@debiologischetandarts.nl

Ons Team

Mario

Biologische tandarts

Mario

Biologische tandarts

Mario  heeft nu 13 jaar ervaring als tandarts, daarvoor heeft hij gewerkt als tandtechnieker. Tijdens zijn studie in Portugal is hij opgeleid tot reguliere arts en tandarts. Hierdoor weet hij alles van materialen en kijkt hij door zijn studie naar de algehele gezondheid van de mens.

Hij verdiept zich in voeding en in zijn vrije tijd wordt hij geïnspireerd door Tai Chi, om de balans in zijn lichaam te behouden. Zijn specialisaties zijn pre-orthodontie,  kunstgebitten en kroon- en brugwerk.

 BIG- Nummer: 89918154502

Zoi

Biologische Tandarts

Zoi

Biologische Tandarts

Bent u opzoek naar een tandarts, die sensitief omgaat met mensen die hoog gevoelig zijn? Dan zit u bij Zoi op de juiste stoel. In haar behandeling- en benaderingswijze is Zoi als tandarts zeer deskundig en betrouwbaar, als het om patiënten met angst voor een mondzorgbehandeling gaat. Zoi werkt al 9 jaar als tandarts. Sinds twee jaar werkt zij als biologische tandarts bij de Biologische Tandarts Friesland.. In haar vrije tijd geniet ze van de natuur. Tandarts| BIG registratie: 59929859002

Moukhlis

Biologische tandarts

Moukhlis

Biologische tandarts

Biologisch Tandheelkundig medewerker:
Moukhlis is een afgestudeerde tandarts uit Syrie. Met zijn holistische benadering werkt hij graag volgens methodieken van de biologische tandheelkunde. In zijn land van herkomst heeft hij 9 jaar een eigen tandartspraktijk gehad. Daarnaast werkte hij overdag bij een holistisch gezondheidscentrum als tandart. Tijdens deze periode heeft hij ervaring opgedaan met zowel esthetische- als kindertandheelkunde. Mouklis is met zijn ervaring en kunde een aanwinst voor de praktijk .
Moukhlis heeft alle examens gehaald voor het  BIG register in Nederland. Binnen enkele maanden krijgt hij zijn BIG nummer. Daarnaast zit hij in een coaching traject van een senior biologische tandarts. In zijn vrije tijd geniet hij van zijn gezin en is hij graag in de natuur. Moukhlis is werkzaam op de dinsdag en donderdag

Erna

Receptioniste

Erna

Receptioniste

Erna werkt als receptionist. Van jongs af aan heeft zij affiniteit met tandheelkunde en homeopathie. Daarom voelt Erna zich bij de Biologische Tandartspraktijk Friesland helemaal op haar plek. Familie en vrienden zijn belangrijk voor haar. Zij heeft een gelukkig gezin en is trotse moeder van twee dochters en een zoon. Ook vindt ze een gezond- en verantwoord leven belangrijk, door te sporten en hard te lopen.

Mienke

Balie medewerker

Mienke

Balie medewerker

Mienke is onze balie medewerker en tandarts assistente . Voordat ze bij de biologische tandarts ging werken heeft zij bij verschillende tandheelkundige praktijken gewerkt. Toen zij zelf gezondheid problemen kreeg en daardoor de kracht van voeding leerde kennen. Merkte ze, dat als je de juiste voeding eet je zelf voor een groot deel kan genezen.  Hier ligt de basis voor haar belangstelling voor de holistische benadering in de gezondheidszorg. Ze vindt het belangrijk dat uw bezoek aan de praktijk prettig verloopt en hoopt daar een bijdrage aan te kunnen leveren. In haar vrije tijd zingt ze in een zangkoor. Geniet ze van de natuur.

Petra

Tandartsassistent

Petra

Tandartsassistent

Petra is onze 1000 poot tandarts assistente. In het verleden heeft ze in verschillende tandheelkundige- en orthodontie praktijken gewerkt. Toen haar zus homeopathie ging studeren en zij haar kennis deelde ging ze steeds meer inzien dat holistisch werken en denken belangrijk is. Op dit moment volgt ze de  opleiding orthomoleculair voedingsdeskundige, om  zo onze patiënten nog beter te kunnen helpen. Daarnaast is ze trotse moeder van 1 dochter . Ze is graag op het water in de zomer en in de natuur.

Huisregels van BTF

Regels bestaan er om het leven wat aangenamer en gezelliger te maken. Daarom hebben wij als praktijk ook een aantal huisregels samengesteld die wij belangrijk vinden voor u als patiënt. U weet zo wat u te wachten staat wanneer u patiënt wordt bij onze praktijk. Dit zijn onze huisregels:

Wij verzoeken u 5 minuten voor de afgesproken tijd aanwezig te zijn in de praktijk, zodat u uw aanwezigheid kunt melden bij onze receptionist.

Indien uw e-mailadres of telefoonnummer bij ons bekend is, ontvangt u voor de geplande afspraak een herinneringsmail of sms met de datum en tijd.

Deze afspraakherinnering is een service van ons waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. U blijft zelf verantwoordelijk voor het nakomen van de geplande afspraak. Mail kan in de spam-box terechtkomen of u niet bereiken als de mailbox vol is. Indien de mail in de spam-box komt kunt u in uw mailprogramma aangeven dat u onze mail wél wilt ontvangen.

Voor uw afspraak reserveren wij een behandelkamer en tijd van onze zorgverlener(s).
Wanneer u een afspraak niet kunt nakomen dient u de afspraak minimaal 48 uur voor aanvang te annuleren. Is de afzegging korter dan 48 uur van te voren dan wordt het bedrag voor de gereserveerde tijd in rekening gebracht, met een minimum van €25,00 (ook wanneer u de afspraak bent vergeten)
Wanneer u ziek bent of een andere zwaarwegende reden hebt om binnen die 48 uur af te zeggen, dan wordt 50% de gereserveerde tijd in rekening gebracht, met een minimum van €20,00

Tot 48 uur van tevoren kunt u de afspraak geheel kosteloos verzetten. Bent u verhinderd? Bel direct met: 058  216 0 216

Mocht u geen tijd hebben gehad om voor de tandartsafspraak uw tanden te poetsen, dan kunt u gerust aan de receptionist een tandenborstel en tandpasta vragen. Dat maakt het proces een stuk aangenamer voor iedereen.

Zijn er veranderingen in uw medicijngebruik of gezondheid? Geef dit dan door aan de tandarts of receptionist. Wellicht is dit van invloed op uw tandheelkundige behandeling, want wij willen complicaties te allen tijde voorkomen.

Bent u verhuisd of bent u van verzekering overgestapt? Wij vragen u dit zo spoedig mogelijk via 058  216 0 216 of per mail door te geven.

Let op!
Voor uw afspraak reserveren wij een behandelkamer en tijd van onze zorgverlener(s). Wanneer u een afspraak niet kunt nakomen dient u de afspraak minimaal 48 uur voor aanvang te annuleren. Is de afzegging korter dan 48 uur van te voren dan wordt het bedrag voor de gereserveerde tijd in rekening gebracht, met een minimum van €25,00 (ook wanneer u de afspraak bent vergeten) Wanneer u ziek bent of een andere zwaarwegende reden hebt om binnen die 48 uur af te zeggen, dan wordt 50% de gereserveerde tijd in rekening gebracht, met een minimum van €20,00

Kosten intake en eerste controle
Uitgebreide medische anamnese, intake en controle:
C012             111,11
X RBW       17,28

Kosten vervolgconsult en periodiek onderzoek:
C002/C003              23,45

Als u meer dan 3 keer niet verschijnt zonder uw afspraak te annuleren, dan zullen wij onze behandelrelatie moeten beëindigen. Zorg er dus voor dat u op tijd annuleert, indien u verhinderd bent.

Soms kunnen behandelingen langer duren dan gepland, want wij zijn onderdeel van de zorgsector. Wij zullen de gereserveerde tijd, die voor u gepland staat, altijd zo optimaal mogelijk benutten. Helaas kan dit betekenen dat u een tijdje moet wachten of dat er uitloop ontstaat. Wij proberen u hier tijdig over te informeren.

Klachten over BTF

werkwijze-klachten-biologische-tandarts-friesland-leeuwarden

Ik heb een klacht. Waar kan ik hiermee naar toe?

Klantvriendelijkheid staat bij ons hoog in het vaandel, want wij willen u optimaal van dienst zijn. Wij begrijpen dat het weleens voor kan komen dat u het niet eens bent met bepaalde behandelingen. Heeft u een klacht over onze praktijk, werkwijze of vindt u dat wij onjuist hebben behandeld? Kom dit dan eerst met ons bespreken. Openheid en transparantie zijn kernwaarden van onze praktijk, dus hopelijk kunnen wij u uitleggen waarom wij op een bepaalde manier gehandeld hebben. Uiteraard staan wij altijd open voor feedback!

Mochten wij er samen niet uitkomen, dan kunt u uiteraard terecht bij de klachtenregeling waarbij wij zijn aangesloten. Deze regeling voldoet aan alle eisen die de Wet Klachtrecht Cliënten Zorgsector aan iedere zorgaanbieder stelt. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Bel of mail ons voor meer informatie:

058  216 0 216
info@debiologischetandarts.nl

Betalingen & Prijzen

Hoe gaat het betaalproces in zijn werk?

U bent net bij de Biologische Tandarts in Friesland geweest voor een afspraak en vraagt zich nu af wanneer en hoe u de rekening dient te voldoen. Al het betalingsverkeer tussen patiënt en zorgverlener gebeurt in Nederland via Infomedics. Enkele dagen tot een week na uw behandeling ontvangt u een rekening van dit bedrijf, dat gespecialiseerd is in het factureren en innen van declaraties. Zij nemen het werk uit onze handen, zodat wij meer tijd hebben voor het aanpakken van uw mondklachten!

U ontvangt uw rekening van Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen.
Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.

Bent u het niet eens met een ontvangen factuur of heeft u een klacht, neem dan altijd onmiddellijk contact op met ons via klachten@mondzorggroep-nederland.nl

Onze beleidsmedewerker zal binnen 5 werkdagen contact opnemen om samen met u een oplossing te vinden.

Wij zijn niet aansprakelijk voor extra (incasso)kosten welke door Infomedics aan u in rekening zijn gebracht wegens onjuiste adres en/of contactgegevens, het niet of te laat betalen van een factuur, het niet tijdig reageren op een klacht na de behandeling of een onterechte/ onjuiste nota.

 Regel het online!

Op de website van Infomedics kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

Status van uw betaling controleren

Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het betalingskenmerk (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.

Betalingsregeling treffen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

Veelgestelde vragen bekijken

Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag?
Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Het is bij ons ook mogelijk om contant uw rekening te voldoen. Hier vindt u onze tarieven per behandeling.

Let op! Wij willen u vragen om vóór de uiterste betaaldatum uw rekening te voldoen, zodat wettelijke incassokosten worden voorkomen.

werkwijze-betalingen-prijzen-biologische-tandarts-friesland-leeuwarden

"De biologische tandarts heeft het beste van twee werelden: ze passen reguliere behandelmethoden toe én gebruiken lichaamsvriendelijke materialen”

Betalingen & Prijzen

Hoe gaat de betaling in zijn werk?

U bent net langs geweest voor een afspraak en vraagt zich nu af wanneer en hoe u de rekening dient te betalen. Al het betalingsverkeer tussen u en ons vindt plaats via Infomedics. Enkele dagen, tot een week, na uw behandeling ontvangt u een factuur van dit bedrijf. Zij zijn gespecialiseerd in het factureren en innen van declaraties. Zij nemen het werk uit onze handen, zodat wij meer tijd hebben voor het aanpakken van uw mondklachten!

U ontvangt uw rekening van Infomedics

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen.
Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics.

Bent u het niet eens met een ontvangen factuur of heeft u een klacht, neem dan altijd onmiddellijk contact op met ons via klachten@mondzorggroep-nederland.nl

Onze beleidsmedewerker zal binnen 5 werkdagen contact opnemen om samen met u een oplossing te vinden.

Wij zijn niet aansprakelijk voor extra (incasso)kosten welke door Infomedics aan u in rekening zijn gebracht wegens onjuiste adres en/of contactgegevens, het niet of te laat betalen van een factuur, het niet tijdig reageren op een klacht na de behandeling of een onterechte/ onjuiste nota.

 Regel het online!

Op de website van Infomedics kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:

Status van uw betaling controleren

Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul het betalingskenmerk (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.

Betalingsregeling treffen

Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.

Veelgestelde vragen bekijken

Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.

Heeft u toch nog een vraag?
Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).

Het is bij ons ook mogelijk om contant uw rekening te voldoen. Hier vindt u onze tarieven per behandeling.

Alle tandartsen in Nederland moeten hun tarieven baseren op de algemene tandartstarieven van de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA). Zo ook de biologische tandarts. Onze behandelingen zijn dus niet duurder dan bij de gewone tandarts.

Laat u dus niet weerhouden door het feit dat de naam een stuk duurder klinkt! Het woord biologisch heeft de afgelopen jaren jammer genoeg de connotatie gekregen van ‘duurder’, als u bijvoorbeeld naar het prijsverschil tussen biologische en non-biologische eten kijkt. Voor de bio-tandarts is dat gelukkig niet het geval!

Let op! Wij willen u vragen om vóór de uiterste betaaldatum uw rekening te betalen, om te voorkomen dat er wettelijke incassokosten in rekening gebracht worden.

"De biologische tandarts is het beste van twee werelden: wij passen reguliere behandelmethoden toe en gebruiken lichaamsvriendelijke middelen”